برگزاري نشست هم انديشي با كاركنان دانشگاه در مورد برنامه تحول

نشست هم اندیشی مسئولین طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان وکارکنان این دانشگاه، شنبه 8 خرداد در تالار شهید فتوحی برگزار شد.

مدير دفتر برنامه ريزي راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف از برگزاری این نشست را تبيين ضرورت طرح تحول، ارائه بخشي از نتايج طرح مرتبط با كاركنان و اخذ نظرات و ديدگاه ها عنوان کرد و گفت: تاکنون بيش از 50 نفر از اعضاي هيأت علمي و تعدادي از كاركنان این دانشگاه در قالب كميته راهبري، 6 كميته مطالعاتي، كميته فرهنگ سازي و مستندسازي و كميته كارشناسي در تدوین طرح تحول مشارکت داشته اند.

دكتر ارباب شيراني، گفتگو محوري، توجه به همه ابعاد و كاركردهاي دانشگاه، علمي بودن، مشاركت بدنه دانشگاه و پويايي، تأكيد بر فرهنگ سازي و اجرايي بودن طرح را مهمترین ويژگي هاي این طرح دانست و افزود: ارتقای فرهنگ به ويژه اخلاق حرفه اي در ميان دانشگاهيان، باور به هويت جمعي و تقويت آن با مشاركت گسترده دانشگاهيان از مهمترین اصول طرح تحول در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر لزوم بهره برداری صحیح از منابع دانشگاه در مسیر حرکت رو به جلو، ارتقاي كيفيت زندگي دانشگاهيان به منظور ايجاد انگيزش، نشاط، اميد و احساس تعلق در آن ها؛ و نیز ارتقای پويايي، اثربخشي و كارآمدي در جهت تعالي سازماني دانشگاه صنعتی اصفهان را از مهمترین محورهاي طرح تحول عنوان کرد.

رئیس کمیته سازمان و مدیریت منابع طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با ارایه گزارشی از عملکرد این کمیته؛ گردآوری و بررسی اطلاعات حوزه سازمان و مدیریت منابع دانشگاه، برگزاری جلسات و مصاحبه با مدیران ارشد و میانی و نمایندگان کارکنان، بررسی و استخراج چالش ها و توانمندی ها و پیشنهاد پروژه های بهبود را از جمله فعالیت های کمیته سازمان و مدیریت منابع بیان کرد.

دکتر بیجاری با اشاره به تهدیدها و فرصت های پیش روی دانشگاه صنعتی اصفهان، زمین و منابع فیزیکی، تولیدات علمی، سرمایه انسانی، برند دانشگاه، وجود اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه را از مهمترین نقاط قوت دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد که با توجه به آن ها می توان با چالش هایی همچون عدم توجه لازم به تجاری‌سازی تولیدات علمی و عدم استفاده از منابع بالقوه دانشگاه مقابله نمود.

رئيس كميته فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي طرح تحول نیز با ارایه چالش ها و راهکارهای این حوزه در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تلاش در جهت همگرایی در کمیته و شورای طرح، مطالعه و بررسی اسناد بالادستی مرتبط، درک ارتباط بین ارکان مختلف دانشگاه، مخاطبین و چالش‌ها، بهره مندی از نظرات دانشگاهیان، تدوین فهرست اولویت بندی شده چالش‌ها و راهکارها و تعیین مولفه های اصلی چشم انداز فرهنگی، اجتماعی دانشگاه، از جمله اقدامات انجام شده توسط این کمیته بوده است.

در ادامه کارکنان حاضر در این نشست به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات، انتقادات و سؤالات خود در رابطه با طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های مختلف پرداختند و مسئولین طرح تحول نیز به آنان پاسخ گفتند.

لینک خبر در پایگاه خبری دانشگاه

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
جهت جلوگیری از دسترسی برنامه های مخرب استفاده شده است.
Image CAPTCHA
عبارت داخل تصویر را وارد نمایید.

تحت نظارت وف بومی